Статичне та динамічне балансування колес

Статичне та динамічне балансування колес
Дата публікації: 06.13.2020
Автор: Петро Дорошенко

Балансування коліс необхідне для того, щоб під час руху машину не трясло, колеса не билися і не створювалася додаткова вібрація.

Для яких цілей проводитися балансування коліс?

Колесо авто складається з різних частин, які, у свою чергу, створені з різних матеріалів. Оскільки в колесі основну частину займає покришка, вона і створює дисбаланс, тому що знаходиться далеко від центру. 

 Проводити балансування коліс необхідно для того, щоб позбавити водія транспортного засобу дискомфортного шуму, а також щоб не відбувалося передчасне зношування підвіски.

Є декілька різновидів балансування коліс:

  • автоматичне, також має назву порошкове або бісерне;

  • фінішне, проводитися безпосередньо не знімаючи коліс з авто;

  • ручне, коли балансування виконується на верстаті.

Види балансування та етапи його проведення

Статичний дисбаланс – це період коли колесо занадто інтенсивно рухається згори донизу, тому що колесо має слабке місце, яке при обертанні постійно вдаряється об дорогу з великою силою.

Щоб усунути дисбаланс, колесо знімається та встановлюється на спеціальний апарат для того, щоб перевірити рівень дисбалансу. Після визначення слабкого місця на потрібну сторону встановлюється додатковий вантаж. Вантажі можуть встановлюватися за допомогою спеціального кронштейна або клею, який найчастіше використовується для литих дисків.

 Динамічне балансування

Цей вид балансування допомагає усунути ходіння колеса вперед. Але це обладнання зустрічається рідко, тому що є більш сучасні агрегати. span>

Цей вид балансування можуть запропонувати тільки великі шиномонтажні компанії. Оскільки для проведення фінішного балансування після статичного та динамічного необхідно:

  • підняти колесо машини;

  • встановити апаратуру;

  • розігнати авто до 90 км/год;

  •  отримати дані на монітор про слабке місце та вагу, яку слід застосувати.

Автоматичне балансування

Цей вид балансування передбачає роботу тільки з вантажними транспортними засобами та автобусами. Фахівець бере за основу гранули у вигляді бісеру або пісок, розкручують колесо і в місцях, де необхідне балансування залишається доданий компонент. На легкових авто не проводитися дана маніпуляція, оскільки обтяжується загальна маса і складно розрахувати кількість використовуваного матеріалу.

Правила та етапи балансування коліс

Для балансування потрібно:

  1. очистити диск і колесо від бруду.

  2. слід перевірити, як розташована шина на диску.

  3. врахувати вплив ковпаків на баланс колеса.

  4. зняти наявні балансувальні вантажі.

  5. після цього виконати маніпуляції та розставити вантажі з урахуванням отриманих даних.

Кваліфіковані спеціалісти рекомендують проводити балансування кожні 10 000 - 20 000 км, коли починає бити кермо і водієві стає дискомфортно їздити. Також слід виконувати балансування одразу 4 коліс, не варто проводити налагодження роботи тільки передніх, оскільки задні також страждають від дисбалансу і призводять до швидкого зносу машини.

Архів новин
Порівняння
Обране