Прес-маслянка або тавотниця – це пристосування, призначене для змащування деталей і вузлів ходової частини автомобіля. По суті, це клапан, який вкручується в деталь одним кінцем, а до іншої частини кріпиться спеціальний шприц зі змащує матеріалом. Тавотниця знаходить широке застосування під час ТО і ремонту автомобілів в умовах автосервісу, а також у приватній сфері.
Основна функція пристрою – подача мастильного матеріалу, а також захист мастильного каналу від попадання сміття. Особливий пристрій прес-маслянки дозволяє легко направляти необхідну кількість масла до деталей, що труться, розташованим в важкодоступних місцях. Завдяки компактності і зручності шприца немає необхідності розбирати вузол що обслуговується для змащення. Сьогодні існують різні види тавотниць, призначені для подачі мастильного матеріалу:
За виконанням розрізняються шприци для важеля плунжерні, натискного типу, а також пістолетні моделі. Стандартний обсяг масла – 400-500 мл, хоча в продажу зустрічаються і більш компактні різновиди на 100 мл.
Матеріалом виготовлення шприцу-маслянки служить метал – алюміній або нержавіюча сталь, а також пластик. Зовні пристрій нагадує звичайний шприц, але може мати додаткові пристосування (бічні важелі, спеціальні насадки). Конструкція маслянки складається з корпусу, всередині якого знаходиться пружина і металева кулька. Остання грає роль клапона, який відкриває / обмежує потік мастильного матеріалу.
Працює шприц-маслянка наступним чином: мастильний матеріал знаходиться в картриджі, який закінчується носиком, який може бути з'єднаний з гнучким шлангом. При натисканні плунжера або важеля шток натискає на масло, яке надходить безпосередньо до деталі що обслуговується.
Основні переваги шприца-маслянки:
Тертьові деталі в складі автомобіля знаходяться в різних його вузлах – двигуні, гальмівній системі, ходовій частині. В процесі експлуатації мастило, що запобігає стиранню металевих деталей, деградує і потребує оновлення. Чим складніше умови експлуатації автомобіля, тим частіше потрібно перевіряти елементи тертя і вчасно доливати масло. В ідеалі це має відбуватися під час планового ТО щорічно в умовах автосервісу. Але через складні дорожні і погодні умови деградація мастила може відбуватися швидше, ніж закладено міжсервісним інтервалом. Незважаючи на те, що більшість виробників авто рекомендують виконувати ТО кожні 10-15 тисяч кілометрів пробігу, на практиці це потрібно робити частіше – в середньому кожні 7-9 тисяч кілометрів.
Особливо схильні до прискореної деградації масла автомобілі, які їздять по завантаженим міським трасам і стоять в пробках. Безліч циклів гальмування і стартів двигуна в пробці призводить до погіршення роботи двигуна і гальмівної системи, що вимагає регулярної дозаправки масла за допомогою шприців натискного типу та інших видів тавітниць. Щоб скоротити кількість звернень в автосервіс, але при цьому підтримувати працездатність автомобіля, можна використовувати шприци для ручної дозаправки масла в вузли ходової частини.
Вони продаються у вільному доступі і коштують відносно недорого. Проводити дозаправку в гаражі можна холодним і гарячим способом, тобто при охолодженому або нагрітому двигуні. Багато фахівців рекомендують другий спосіб, оскільки висока температура збільшує плинність масла і дозволяє йому легше досягти важкодоступних ділянок.
Компанія « Гранд Інструмент » пропонує широкий асортимент обладнання та інструментів для обслуговування автомобілів. Перший український імпортер забезпечує регулярні поставки сертифікованої продукції від популярних торгівельних марок, в числі яких Gikraft, Toptul і інші бренди з США, Європи, Китаю.
Ви можете замовити відповідну модель шприця-маслянки за доступною ціною і отримати її з доставкою в будь-якому місті України – Харкові, Києві, Дніпрі, Одесі, Запоріжжі. Доставка здійснюється Интаймом, Новою Поштою, Делівері та іншими діючими перевізниками.