Автомобіль – складна система, яка потребує постійного контролю і діагностики. Наприклад, доводиться часто міняти моторне мастило та інші рідини в системі. Тільки най недалекі автолюбителі не стежать за їх станом. В процесі експлуатації масло поступово втрачає працездатність. Як не крути, в двигуні проходить природний процес старіння рідин. Властивості погіршуються з кількох причин:
І це список явних проблем, а скільки існує неочевидних причин не скаже жоден майстер. Виробники автомобілів і мастил самі вказують передбачувані терміни заміни, але бувають і екстрені ситуації. Наприклад, потрапляння охолоджувальної рідини, особливо якщо в її склад входить етилен, який підвищує в'язкість середовища. Починається забивання системи і фільтрів. Якими б не були причини старіння масла, вони несуть серйозні наслідки.
Робота на зіпсованих рідинах впливає на швидкість зношування деталей в машині. Під головний удар потрапляє мотор – його ресурс знижується. Якщо довго не міняти масло, це тягне аварійну ситуацію. При такій сумнівній економії міняти доведеться не тільки рідини, але і деталі. Тому в СТО і майстеренях одна з найпопулярніших послуг – перевірка стану мастила і його злив (відкачка), з тим, щоб поміняти на новий склад. Давно минули часи, коли майстер проводив ці операції вручну, покладаючись на своє чуття і примітивний інструмент (звичайний шланг). Подібна процедура забирає надто багато часу. Підвищити популярність автосервісу і домогтися кращих результатів допомагає установка для зливу і відкачки масла.
Проводити відкачування масла вручну – невигідно, довго і незручно. Коли водій заїжджає для такої буденної процедури на СТО, він не буде чекати 1-2 години, поки ви закінчите маніпуляції. Йому потрібно відразу поміняти масло в АКПП і інших системах. Тоді виручають різні установки. Апарат для збору відпрацьованих рідин оснащений « підйомною ванною » або лійкою, куди ллється масло. Інший варіант конструкції – паркан здійснюється через щуп, що частково спрощує процедуру. При такому розкладі можна відкачувати рідини з будь-якого вузла або системи.
Стандартний апарат для зливу оснащений таким комплектом деталей:
В останньому випадку ви проводите заміну без зняття масляної пробки і піддону. Таку операцію ще називають експрес-зливом через швидкості. Змінюючи масло за допомогою будь-якої з установок, ви оберігає мотор від передчасного зносу, знижуєте витрату палива і покращуєте роботу коробки передач.
В цілому, конструкція цих апаратів настільки проста, що тут складно помилитися при виборі. Всі установки приблизно однакові, розрізняють їх за обсягом і додатковою комплектацією, яка відображається на функціях пристроїв. Виділимо такі різновиди:
Апарати з Пневмонасосами вважаються більш сучасними і досконалими. Вони значно спрощують роботу зі зливом масла. Окремої уваги заслуговують декомпресійні установки, в яких досягається тиск для повного відкачування відпрацьованої рідини.
Вибираючи апарат для СТО або майстерні, враховуйте в першу чергу обсяг (для промислових масштабів вистачає 70-90 літрів), а також продуктивність – скільки літрів за хвилину відкачує техніка. Чим менше габаритна техніка і менший потік автомобілів, тим нижче потрібні параметри.
Кількість щупів впливає на швидкість роботи і її простоту. Сучасні моделі розраховані на 4-5 шлангів. Окремо дивіться на мірну колбу. Чи потрібна вона вам? Чи хочете бачити і відміряти масло яке витягаєте? Якщо ні, то не витрачайте гроші на цю опцію.
Уважний вибір і грамотна консультація допоможуть уникнути подальших проблем в експлуатації. Враховуйте, що у просунутого нагнітача або апарату для вакуумного відкачування досить велика вага і габарити. Додатково уточнюйте, чи оснащена модель колесами, щоб пересувати її по майстерні. Фахівці магазину можуть провести перевірку покриття в СТО і підготувати його для обладнання з будь-якою вагою. Набагато важливіше, що для окремих моделей потрібні додаткові елементи, наприклад, компресор.
Подальше сервісне обслуговування – необхідний захід для складної установки. Незважаючи на гарантії від виробника, зайве очікування і інспекція поломки займають багато часу, що тягне витрати через простій. Вразливе місце багатьох апаратів – щілини і резервуари. Скляні та пластикові колби можуть текти, забруднюються маслом і осадом шланги, щупи і сполучні елементи. Іноді ступінь забруднення така висока, що простим розбором і промиванням не обійтися. Незважаючи на застосування якісних матеріалів, агресивне середовище рідин і окислювання створює зайвий головний біль. Через деякий час деталі виходять з ладу і вимагають заміни.
На окреме і якісне обслуговування вимагає пневматичний насос. Така складна система потребує діагностицки, своєчасної заміни деталей і елементів.
Серед фірм, що випускають обладнання для зливу і відкачки відпрацьованого мастила, лідируючі позиції займає компанія G.I.KRAFT. Не секрет, що європейське обладнання для майстерень дає відмінну ступінь надійності і якості. В асортименті бренду апарати з різним об'ємом до 92 літрів, з пневматичними насосами і без. Така покупка – інвестиція в довговічну роботу установки на СТО.
На окрему увагу заслуговують азіатські бренди. Вони коштують дешевше європейських, але при цьому не поступаються за функціональністью і надійностью. Яскравий приклад – продукція фірми TORIN. Шанхайська компанія почала роботу в 1951 році. За свою історію вона стала одним з провідних виробників обладнання для майстерень.
Підбір установки для вилучення відпрацьованої олії залежить від її можливостей:
Трансмісійні стійки фірми TORIN виготовляються на заводах у Китаї під власним брендом, що продається по всьому світу. Виробник цінує своє ім'я і тому пропонує продукцію виняткової якості за невеликі гроші.
Так, у нас є ремкомплекти до всіх трансмісійних стійк TORIN. Власний сервіс, гарантійне та післягарантійне обслуговування.
Офіційна гарантія виробника – 6 місяців.