Кожен механізм, який схил??ний до тертя потребує особливої уваги. Найпоширеніша процедура при цьому – змащення тертьових деталей. Якщо точок змащення велика кількість і / або вони розташовані у важкодоступних місцях, на допомогу прийде установка для нагнітання масла або консистентних мастил.
Властивості моторних мастил в процесі експлуатації змінюють свої значення. Це може бути викликано як процесами зносу деталей, що труться, так і природним старінням:
- Окислення;
- Забруднення продуктами зносу;
- Забруднення сторонніми речовинами;
- Спрацювання присадок;
- Розрідження масла бензином і іншими рідинами.
Установки оснащені пневмонасосами вважаються більш сучасними і якісними серед аналогічного обладнання. При цьому робота зі зливом масла значно спрощується. За повне відкачування відпрацьованої рідини відповідають декомпресійні установки. Дане обладнання працює автономно і за допомогою повітряподаючій мережі.
На вітчизняному і світовому ринку можна знайти багато якісних моделей насосів для закачування масла, а також різних ємностей для заправки мастила. Більшість моделей з ручним приводом оснащуються індикатором рівня масла.
Ідеальним варіантом для автомайстерень є електричний маслонагнітовувач. Даний агрегат дозволяє легко закачувати масло і мастило різної в'язкості.
Що таке нагнітальна установка і як вона влаштована
Агрегат по нагнітанню масла і консистентних мастил використовується в автосервісах, СТО і промислових підприємствах для ефективного змащування тертьових деталей. Мастильними матеріалами можуть виступати будь-які масла і пластичні вироби, наприклад, солідол або літол. Для того, щоб оператору було зручно управляти пристроєм в ньому передбачена спеціальна рукоять.
Для збільшення довговічності обладнання, елементи агрегату виробляються зі сталі зі спеціальним покриттям, яке перешкоджає впливу агресивних хімічних речовин.
Конструкція нагнітачів:
- Циліндричний резервуар;
- Механізм для створення тиску;
- Колісна база (зустрічається в деяких моделях);
- Шприц для змазки.
Не варто забувати про регулярне сервісне облуговування установки. Ремонт поломки може займати досить багато часу, тому щоб позбутися від можливого простою слід перевіряти обладнання на наявність несправностей. У зоні ризику знаходяться стики і резервуари. Найчастіше забруднення можуть бути настільки високими, що виключно розбором і промиванням не обійтися. Основний головний біль створює окислення і агресивне середовище рідин. Через це деталі можуть виходити з ладу і вимагати заміни.
Поширені види і типи нагнітальних установок
Нагнітачі можна розділити на різновиди за типом управління:
- Ручний;
- Пневматичний;
- Електричний;
- Гідравлічний.
Всі типи установок можуть мати різний обсяг бака, а також продуктивність. В цілому, ручний нагнітач масла і консистентних мастил відрізняється досить простим способом управління, а також повною відсутністю необхідності підключати до нього додаткове обладнання. Набагато краще себе показує пневматичний нагнітач мастила, який могутніше аналогічних моделей, а також володіє великим показником швидкості нагнітання.
Особливості, на які слід звернути увагу при виборі маслонагнітача:
- Країна-виробник;
- Кількість ємностей для збору масла;
- Кількість щупів, які впливають на швидкість і простоту роботи обладнання;
- Наявність коліс, для пересування агрегату по майстерні;
- Додаткові елементи.
Вартість обладнання по заміні масла залежить від виробника, тому що більшість моделей виробляють за кордоном. Потреба в заміні масла є як у власників транспортного засобу з автоматичною коробкою передач, так і з механічною. Для чищення автоматики використовують маслозамінні установки для АКПП.
Висновок
Найнадійнішим і якісним обладнанням можуть похвалитися європейські виробники. Вартість азіатських брендів набагато менше європейських і при цьому не поступається за функціональністю і довговічностью. Для будь-якого сучасного СТО та автосервісу дуже важливо мати якісне і сучасне обладнання, тому що це безпосередньо впливає на процвітання бізнесу і на швидкість надання послуг.