Компресор – апарат для подачі повітря під тиском. Така коротка характеристика і стільки потенціалу для різних робіт. Принцип роботи аналогічний з насосом, але замість води головним середовищем виступає повітря. Пневматичні інструменти застосовуються в багатьох сферах життя. Вони потрібні і в будівництві, і в побуті, і, що важливіше, в автомайстеренях. Обладновуючи СТО, власники не в останню чергу звертають увагу на цей пристрій. Сфера застосування компресорів в цій галузі:
Останнім часом попит на таке обладнання зростає. Все більше сучасних пристроїв вимагають стабільної подачі повітря в майстерні. З компресором ви спрощуєте цілий ряд робіт, економите час і досягаєте відмінних результатів, що радує клієнтів і сприяє їхньому припливу. Головне – розібратися, яка модель вам потрібна.
Сьогодні існує досить варіантів класифікації таких пристроїв. В першу чергу компресори поділяють на дві великі групи:
Обидві конструкції мають свої відмінності і особливості, що впливають на роботу. Розглянемо їх окремо.
В першому типі використовується спеціальний механізм разбгризгуванія масла. Таким чином знижують силу тертя, відповідно, і виділяється тепло. З маслом ви не хволюєтесь про швидкий вихід з ладу вузлів і деталей, про герметичність конструкції. На продуктивність наявність рідкого середовища не впливає. Найкраще використовувати такі моделі з іншими пневматичними пристроями, тому що вони дають їм додаткове змащення. З тим же гайковертом знижується рівень шуму і знос вузлів.
В бочці меду завжди знайдеться ложка дьогтю. У масляних компресорах це постійне і часте обслуговування. Доводиться стежити за рівнем мастила, доливати його, зливати старе, міняти фільтри. Якщо ви шукайте компресор для того, щоб фарбувати машини в майстерні, то доведеться відмовитися від цієї моделі. У розпилюючу фарбу потрапляють частинки мастила, що негативно відбивається на покритті.
Така назва неточна, тому що мастило все ж використовується в конструкції. Його застосовують для кращого тертя деталей, але в повітря, що подається частки не потрапляють ні в якому разі. Сама конструкція зроблена так, щоб і без додаткових рідин забезпечити довговічну роботу. Головна перевага цих пристроїв – простота. Додаткове обслуговування для них замовляють рідко, адже не потрібно міняти масло і стежити за його рівнем. Ще одна особливість: з цим приладом працюють навіть при низьких температурах, не боячись замерзання рідин. Ось такі компресори і вибирають для фарби, шиномонтажу і продувки систем. Але продуктивність у них менше, що випливає з габаритів техніки.
Інша популярна класифікація пристроїв цього типу – конструкція. Виділяють такі види компресорів:
Зупинимося на цих трьох типах докладніше. Така класифікація є однією з найпопулярніших.
Найбільш доступний і популярний тип обладнання. У магазинах і на ринку зустрічаються найчастіше. Поршні, які рухаються двигуном, нагнітають повітря в ресивер. Пристрої досить прості. Їх легко ремонтувати і обслуговувати, знаходити деталі. Завдяки цьому вони і коштують недорого.
Недоліки теж є, вони виходять з особливостей конструкції. Наприклад, високий рівень шуму. В межах майстерні або СТО – це не проблема, на відміну від гаража або квартири. Крім того, деякі виробники пропонують моделі з шумоізоляцією і невеликим рівнем вібрації. Тому для автосервісу поршневі конструкції вважаються найбільш придатними. Завдяки багатоступінчатому стиску конструкція рятує в досить різних галузях.
Поршневі компресори діляться на одно- і багатоциліндрові. Чим більше циліндрів – тим краще. Грає роль і їх розташування. Доступні вертикальні, горизонтальні, V і L-образні форми. Останні – це варіант для промислового апарату.
Також система приводу – одна з найважливіших характеристик техніки. Розрізняють моделі з пасковим і прямим приводами. Тут вже обирає сам користувач, але фахівці відзначають, що перші зараз привертають чималу увагу. З пасковою конструкцією ви отримуєте краще охолодження системи. Двигун обертається з меншою частотою.
Як вже відзначено, такий прилад зустрічається в майстернях рідше. Їх особливість – менше шуму на відміну від поршневих аналогів. Звичайно, для СТО ця характеристика не головна. Куди приємніше те, що гвинтовий компресор економніше у витраті електроенергії. Якщо вам постійно потрібно нагнітати робочий тиск – це ваш варіант. Ще плюс – високий моторесурс (100 тисяч годин і більше).
Конструкція зводиться до корпусу і двох роторів у формі спіралі. Гвинтова пара засмоктує повітря. Воно проходить через масляний шар до сторони нагнітання. Це мастильне середовище зменшує тертя і дає додаткову герметизацію. Всі пристрої такого типу забезпечують стиснення повітря на виході. З огляду на особливості конструкції, немає ніякого сенсу купувати гвинтовий повітряний компресор для гаража або будинку – більше витратите на утримання і обслуговування. Ситуація така, що прилад окупається, на відміну від поршневий моделі, за 2-3 роки.
Його часто плутають з гвинтовим. І дійсно, це його різновид. Генерація повітря відбувається за допомогою двох спіралей. Тільки ротори розташовані під кутом, на відміну від гвинтової моделі. Відзначимо тільки, що такі пристрої коштують дорожче, але вони більш компактні і швидкі в роботі.
Визначившись з тим, який тип пристрою підходить для майстерні, враховуйте основні параметри компресорів:
Знаючи головні характеристики пристроїв, ви легко зробите вибір і не помилитеся з масштабами роботи.
При виборі такого складного обладнання грамотна консультація рятує від типових помилок. Найкраще підбирати компресор, виходячи з формул, з якими далеко не всі вміють працювати. За ними розраховують точну продуктивність і потужність, необхідні в майстерні. У професійних магазинах пропонують так послугу, як подальше обслуговування.
А воно дійсно потрібно в ході експлуатації. Якісним компресором користуються постійно, при високому навантаженні. Це впливає на його довговічність і роботу. У масляних моделях потрібно контролювати рівень масла, змінювати його і повітряні фільтри, вдаватися до продування. І без цього складна система компресора вимагає якісного обслуговування. Виходять з ладу ресивери, забиваються окремі вузли, рвуться ремені. Будь-яка деталь тут не підходить – потрібно шукати оригінальні елементи для своєї моделі. З грамотним сервісом цього можна уникнути і звести до мінімуму простої, пов'язані з поломкою.
Лідером серед виробників компресорів вважається італійська компанія Fiac. Вона визнаний лідер в цій області, що займається випуском поршневих пристроїв різних обсягів і з різною комплектацією. Бренд заснований в 1977 році, зараз він відомий у всьому світі. Fiac постійно розробляє унікальні технології в області техніки для стиснення повітря.
Італія взагалі багата на виробників компресорів. Інший світовий гігант – фірма Fini. Компанія з 60-ти річною історією більше відома гвинтовими пристроями, однак в її асортименті зустрічаються і моделі з поршнем. Вони менш функціональні, ніж моделі Fiac, однак серед гвинтової техніки їм немає рівних.
Серед вітчизняних виробників уваги заслуговує Eccoair. Вона випускає недорогі компресори з 2012 року, що відрізняються непоганою продуктивністю і якістю. Це хороший вибір для старту майстерні.