Сучасні автомобільні сервіси мають у своєму розпорядженні великий вибір ремонтних агрегатів, які усувають всі види пошкодження на шинах і камерах транспортного засобу. Одним з найбільш ефективних способів вважається гаряча вулканізація. Якщо « холодна » вулканізація може впоратися тільки з легкими проблемами, то « гаряча » усуває найважчі ушкодження.
Вона може усунути проколи і дуже глибокі порізи, добре відновлює покриття і навіть дозволяє повністю позбутися від грижі. Між собою, дані пристрої можуть відрізнятись як за способом установки, так і за робочим функціоналом.
Принцип роботи
Вулканізатор для автомобілів вибирають переважно для ремонту покришок і видалення бічних порізів. Працює дане обладнання за принципом гарячого пресування гумових латочок. Пошкоджена шина або покришка встановлюється між двох пластин преса. На пошкоджену область накладається латочка, яку надійно фіксує притискний механізм. Потім, під впливом високої температури вона плавиться і утворює на пошкодженій ділянці міцне з'єднання з поверхнею покришки.
Існує п'ять різновидів вулканізаторів для легкових автомобілів:
- Для ремонту шин;
- Для ремонту камер;
- Універсальні (призначені як для камер, так і для шин);
- Портативні;
- Стаціонарні (для ремонту шин вантажних і легкових автомобілів).
Відмінності вулканізаторів по типу установки:
- Переносні. Дозволяють вирішити проблему вільного простору в майстерні. Використовують для ремонту легкових і вантажних шин.
- Настільні. У конструкції передбачена жорстка рама і опорна підставка. Все щільно закріплено до столу за допомогою спеціальних елементів. Як правило, даний тип вулканізаторів володіє невеликими габаритами, але оснащений додатковим функціоналом (таймер автоматичного вимкнення пристрою).
- Підлога. Закріплені на станині і пропонують великий спектр можливостей ремонту шин. Процес вулканізації проходить набагато легше, в порівнянні з іншими типами аналогічного обладнання. Для повноцінної роботи на такому вулканізаторі, необхідно мати у своєму розпорядженні велике просторе приміщення.
Всі види вулканізаторів мають різні робочі параметри. При виборі обладнання, в першу чергу звертають увагу на розмір коліс, що обслуговуються, наприклад, вантажний тра??спорт має більш великі габарити, в порівнянні з легковим. Це безпосередньо впливає на вибір використовуваного для ремонту вулканізатора.
Основні характеристики вулканізатора:
- Потужність вулканізатора. Велика потужність передбачає велику температуру нагрівання, тому дві нагрівальні колонки дають високий ККД.
- Розмір нагрівальної поверхні. Даний параметр впливає на тип і розмір протекторів шини, які можна ремонтувати на вулканізаторі.
- Наявність додаткового функціоналу. Для полегшення роботи майстра з обладнанням, в вулканізатор встановлений таймер. Для підтримання необхідної температури в деяких моделях передбачені спеціальні датчики, які контролюють ступінь нагріву латки.
Переваги ремонту вулканізатором:
- Якісне проведення ремонту. Серед численних пристроїв, призначених для ремонту шин, вулканізатори вважаються найнадійнішими, а також більш економічним методом ремонту. Професійні вулканізатори мають додаткові лекали для вулканізації шин в важкодоступних місцях.
- Висока продуктивність. Весь процес вулканізації і усунення різних несправностей шини займає не більше півгодини.
- Ефективність роботи. Після ремонту, поверхні шини і латки відразу схоплюються, тому шину можна експлуатувати в звичайному режимі в максимально короткі терміни. З'єднання не розійдеться, поки шини не будуть повністю зношені.
Вулканізатори використовуються в шиномонтажних майстернях, станціях технічного ремонту, а також на автотранспортних підприємствах. Щоб обладнання було легко і просто використовувати його конструкцію роблять максимально зручною для експлуатації.
Висновок
Сучасний вулканізатор – надійне і ефективне обладнання. Купити вулканізатор, який буде відповідати заявленим технічним запитам і вимогам можна в будь-якому спеціалізованому магазині. Для якісного ремонту шин необхідно використовувати тільки сучасне обладнання, яке відповідає всім світовим стандартам якості. Застарілий та саморобний пристрій вкрай небажано застосовувати в галузі ремонту транспортних засобів.