Сайлентблок також може називатися різнометалевим шарніром – це деталь невеликого розміру, яка забезпечує комфортну поїздку, запобігає серйозним пошкодженням підвіски під час пересування на транспортному засобі нерівною дорогою. Знижує рівень шуму в машині.
Як виглядає резнометалевий шарнір?
Сайлентблок – це дві металеві втулки, які мають різний діаметр та розмір. Втулки розташовуються одна всередині іншої, між конструкціями розміщується шар гуми, який здатен поглинати звук або вібрації, у будь-якій проекції: у вертикальній або горизонтальній.
Сайленблок може пройти без ремонту та діагностики понад 200 тисяч кілометрів. Але для цього транспортний засіб має бути в ідеальному стані. Через погодні умови, тимчасові фактори, втулки можуть покриватися тріщинами. Гума руйнується і розсипається, тому під час керування транспортним засобом водій може відчувати або бачити:
- знос покришок, найчастіше це відбувається через люфт підвісок, його можна перевірити вручну;
- транспортний засіб починає смикатися під час старту, гальмує носом під час гальмування або початку руху;
- під час руху нерівною дорогою з'являються скрипи;
- при їзді на високій швидкості або її наборі, автомобіль починає заносити і він виходить з колії.
При перших проявах варто звернутися за допомогою до СТО для того, щоб знайти точну причину, усунути її та замінити сайлентблок, оскільки його заміна продовжить термін служби підвіски .
Перевірка сайлентблоків
Перш ніж проводити заміну деталі, важливо визначитися який із сайлентблоків потрібно замінити на:
- штанзі, що знаходиться на задній підвісці;
- стабілізаторі;
- балці кріплення;
- місці кріплення реактивних тяг;
- на кріпленні амортизаторів.
Діагностику деталей можна провести самостійно, для цього автовласнику необхідно заїхати на естакаду та провести візуальний огляд, бажано зняти колеса .
Якщо при огляді видно, що гума в шарнірах спучилася, потріскалася, то необхідно в найкоротші терміни зробити заміну сайлентблоків.
Як провести заміну сайлентблоків своїми руками?
Фахівці рекомендують проводити заміну сайлентблоків у важелях кріплення та стабілізатора самостійно, а в інших місцях транспортного засобу заміну потрібно довірити професіоналам. Для зняття деталі потрібен набір інструментів. Заміна сайленблока на рульовому важелі відбувається в декілька етапів.
- Потрібно звільнити доступ до вушка.
- Відкручуємо гайки кульової опори і дістаємо вісь;
- З'єднуємо сошку з кермовим тягою;
- Після потрібно витягнути круговими обертаннями сайленблок зі свого гнізда.
- Після втулку потрібно таким ж способом повернути на місце, для легшого ковзання можна скористатися солідолом, після установки потрібно затягнути всі гайки.
Важливо міняти всі сайлентблоки по осі, таким чином вони прослужать набагато довше. Якщо ви сумніваєтеся у власних знаннях та вміннях, рекомендуємо довірити цю роботу професійним та досвідченим працівникам СТО