Перший автомобіль в історії людства з'явився більш ста років тому. З того часу технології виробництва двигунів в світі стрімко розвивалася, також, як і технології їх обслуговування. Сьогодні при безрозбірній діагностиці автомобіля майстри використовують різні прилади та обладнання для перевірки справності вузлів і деталей мотора. Але нічого не заважає і вам час від часу заглядати всередину агрегату – це допоможе вчасно виявити потенційну несправність і тим самим уникнути капітального ремонту і дорогого технічного обслуговування автомобіля. А зробити це досить просто, за допомогою ендоскопа для двигуна який використовується зазвичай мотористами у великих автосервісах.
Цей прилад являє собою оптичний пристрій на основі гнучкого пластикового троса малого діаметра, на кінці якого знаходиться мініатюрна відеокамера. Прилад призначений для детального огляду деталей двигуна та інших вузлів без попереднього розбирання. Це однаково корисне обладнання і для автосервісу, і для приватного автолюбителя.
Сучасні ендоскопи дозволяють проводити швидку ефективну перевірку і огляд. Камера може регулювати фокус і яскравість світла, змінювати кут дзеркала, щоб більш детально оглянути деталь або кріплення. У продаж ендоскопи надходять в кейсах або коробках з необхідними аксесуарами (лінзами, магнітами).
Всередині циліндра двигуна автомобіля легко виявити залишки вуглецевого осаду. Він є продуктом окислення масла під дією високої температури і кисню. Під час роботи двигуна суміш в камері не повністю згоряє, частина незгорілого палива при каталізі перетворюється в оксиди кислот і колоїдні смоли, які осідають на поверхні деталей двигуна. Далі під впливом високої температури утворюються і більш складні суміші – той самий вуглецевий осад.
Деталі кришки циліндра через нагар знижують охолоджуючий ефект двигуна. Це виникає через погані показники теплопровідності вуглецевих відкладень: її коефіцієнт стає дуже низьким, що призводить до перегріву двигуна, чия продуктивність і ефективність роботи може істотно знизитися.
При діагностиці та обслуговуванні двигуна першочергова увага приділяється ліквідації відкладень вуглецю. Щоб досягти максимального ефекту (позбавитись від відкладень на всіх ділянках), найкраще використовувати ендоскоп двигуна, який ще називається бороскопом (ще одна більш поширена назва). Його можна використовувати як для діагностики, так і для перевірки після очищення в двигуні. З його допомогою можна також перевірити внутрішні деталі мотора на наявність тріщин і інших ушкоджень.
Головна перевага технічного ендоскопа - низька ціна, можливість проводити діагностику авто як в умовах автосервісу, так і в приватному гаражі, а також можливість подальшого запису одержуваного зображення з камери пристрою на жорсткий диск комп'ютера.
За допомогою ендоскопічного приладу для автомобіля можна оцінити стан двигуна, а також надати клієнту СТО запис перевірки на відсутність вуглецевих відкладень після закінчення обслуговування. Якщо ви простий автолюбитель, ви зможете самі перевірити сумлінність роботи співробітників автосервісу і переконатися, що робота виконана якісно.
Але ендоскоп для авто допомагає не тільки в діагностиці двигуна: з його допомогою фахівці можуть бачити і інші потенційні проблеми з автомобілем, що автоматично скорочує витрати і час на діагностику і розбирання вузлів і механізмів транспортного засобу.
Кожне поважаючий себе СТО повинно мати в арсеналі автомобільний ендоскоп, щоб проводити швидку безрозбірну діагностику машин. Клієнти позитивно реагують на додаткові можливості, що знижують загальні витрати і час на діагностику. Хоча за логікою для автосервісу вигідніше проводити повну діагностику, але в перспективі це підвищує рейтинг підприємства.
Ви можете придбати сертифіковане діагностичне обладнання в компанії « Гранд Інструмент » - у першого українського постачальника і офіційного дилера зарубіжних торгівельних марок промислового обладнання і професійного інструменту. У продажу представлена продукція торгової марки Топтул – популярного виробника середньої цінової категорії, який користується популярністю у вітчизняних підприємств і приватних майстрів автосервісу. Ви можете замовити його з доставкою в будь-яке місто України, де працюють відділення Нової Пошти або Інтайм, або замовити доставку на індивідуальних умовах. Проконсультуйтеся з менеджером за телефоном гарячої лінії 0 800 300 351 або задайте питання оператору чату на сайті.
Автомобільний ендоскоп поряд з іншими приладами (товщиноміри ЛКМ, автосканери, тестери батарей тощо) активно входять у практику та допомагають стежити за станом обладнання автомобілів.
Існують різні види автомобільних ендоскопів для СТО - жорсткі та гнучкі, з вбудованим монітором і без (з виведенням зображення по USB або Wi-Fi), з керуванням (поворотом головки зонда) і без (все рідше застосовуються в автосервісах).
Головний робочий елемент відеоскопа – вимірювальний наконечник на зонді. Саме за допомогою нього здійснюється огляд прихованих від очей користувачів ділянок. Зображення передається на РК-дисплей, що знаходиться на корпусі. Інформація може зберігатися на вбудованій пам'яті пристрою, багато відеоскопів також можуть бути встановлені карти пам'яті. Як джерело живлення зазвичай використовуються звичайні пальчикові батареї або літій-іонні акумулятори або USB-кабель.
Діаметр камери – чим він більший, тим більший огляд забезпечуватиме відеоендоскоп. Довжина зонда - оптимальною величиною є 90 ... 100 см. Саме такий зонд дозволить легко дістатися до більшості важкодоступних місць. Клас пиловологозахисту – IP 67 вказує на те, що корпус пристрою повністю пиленепроникний і може бути занурений у воду. Мінімальний радіус вигину – величина, яка показує, наскільки градусів під час виконання робіт може бути зігнутий зонд.